Vilodag

2006 / Permalink / 0
Igår vilade vi.
Skönt.
Ingen orkade laga frukost.
Käkade fruklost på en vägkrog.
Flingor, bröd, morgontidning och kaffe.
E njöt och jag åxå.

Sedan åkte vi hem igen.
Egentligen skulle vi hugga ved. Hasr köpt 30 kubikmeter vet som skall kapas och huggas, men det va ingen gnista i mig alls. Så det blev inget av det.
Vi åkte och köpte nya altanmöbler istället.
Jättefina trämöbler, sådana där du vet som man bara ser på bild annars.
Åsså några jättehärliga dynor.
Vad fint det blev.
Villken härlig altan.
Snickrade lite på altanen, den är inte helt klar med räcket.
Sedan lyxade vi till och käkade även middagen på en restaurang.
En stor köttbit och bakad potatis.
Vad gott.

Vilken dag egentligen.
Å den är inte i fantasin. Den är verklig.
Sådana dagar fanns inte i mitt tidigare liv.
Ibland får jag frågan om jag saknar alkoholkien om jag inte blir sugen.
En dag som igår är det svårt att bli sugen.
Saknad......efter vaddå???
Tänk att jag mitt gamla fyllo inte behöver dricka.
Jag slipper att dricka.
Bara jag går på mina möten och tar dettta på alvar så slipper jag.
Kanske slipper jag även i morgon.......
Till top