Nykomling

2006 / Permalink / 1
Det har kommit en ny kille i gruppen.
Han är riktigt av banan.
Har supit hårt och länge, många år.
Hans hjärna är ganska svampig ocgh han svamlar mest då han delar.
Vad lätt att hitta fel på honom.
vad lätt att glömma att det var inte så många dagar sedan jag satt där och svamlade.
Va inte heller så klar i huvet då jag kom.
Lätt att glömma det.
Lätt att högmodet slår rot, lång inne i min själ.
Jag är ju bättre än honom.
Så säger inte jag.
Så beter inte jag mig,.
Att bli lite förmer.
Medkänsla, empati.
Det som överöstes mig då jag kom.
Har inte det att ge.
Varför?
Kan erkänna, orden rapas upp, att det ger mig eftertanke då han pratar.
Men det gör inte det.
Jag tycker att han borde rycka upp sig.
Inte självömka så in i helve.
Inte skylla på andra och en massa saker.
Han måste ju fatta att han själv satt sig i situationen.

Å visst e det så.
Men jag skulle vilja känna lite äkta medlidande med honom, så som jag uppfattade att dom andra kände för mig då jag kom.
Å andra sidan så är det ju tyvärr så jävla illa att medömkan inte hjälper ett enda dugg.
Vid en närmare eftertanke så fick jag mina fiskar varma i början på AA.
Fick både åthutningar och förmaningar.
Kanske kände dom för mig som jag känner för honom.
Fast jag uppfattade det annorlunda.

svårt att idag minnas känslorna och tankarna.
Har inte skrivit så mycket om det så jag vet inte riktigt.
Men vet att ta vara på nyko0mlingen för min egen skull.
Ser till att få en nykter dag till genom att lyssna på honom.
Genom att inse att det ju faktiskt lika gärna kunde vara jag som satt där och svamlade.......

#1 - - cozmo:

Är det verkligen en sån stor grej för dig att gå ur alkoholen?
Jag drack ju i 35 år.
Men nu är det inget jag kan gå och vara rädd för längre.
Jag svarar bara om någon tar upp ämnet så att säga.
Som "normal människa"går jag ju inte omkring och tänker på alkohol.
Ha det gott.
PS.Är avundsjuk på din båge...
cozmo

Till top