Inte trodde väl jag.....

2006 / Permalink / 0
......att det fanns ett liv här ute......UTAN alkohol.
Inte fattade jag att det jag höll på med var helt utan framtid och lycka.
Trode på något sätt att alkoholen var mig till nytta.
Den där dagen, då för länge sedan, har den verkligen funnits?
Var jag så in i helvete borta i kolan att jag inte kunde bättre?
Jo.......den har funnits och jag försatte mig i den situation jag hamnade i.
Den dagen, då för länge sedan, trodde jag att livet skulle vara slut. Var ska jag nu hitta glädje och avkoppling.
Jag min dumme jävel trodde att det jag hade, som inte va något, var värt något. 
Jag trodde på min luftpastej.
Trodde att nu är livet slut.
Nu blir det aldrig mera bra eller roligt.
Så fel jag hade.
Sicken dåre jag var, kanske även är.....
Det var ju den dagen livet började.
Det var ju då det startade.
En sak som jag tänkt på de senaste dagarna är att alkoholsuget har som försvunnit.
Förr tänkte jag på alkohol när jag skulle titta på TV, prata i telefon, gå i skogen, sova i tält, städa, jag allting var förknippat med alkohol och jag blev törstig av nästan allt.
Igår gjorde vi det lite mysigt hemma. E tog en flaska vin, ja en sån där halv flaska. Kan bara inte fatta att hon ids hålla på å fjutta med ETT glas vin, men det är hennes grej......
Förvånas över att idag inte tänka på alkohol direkt något skall hända.
Tänker numer på att dricka cola, vatten eller annat.
Mysstund hemma betyder idag just mysstund. Med lite god mat och någon bra film.
Värre vare förr.....
Då va det mest pilsner whisky för hela slanten.
Hur mysigt va de???
Till top