Äntligen lite sol

2006 / Permalink / 0
Solen skiner och det påminner om värme när jag åker till jobbet.
Hunden blänger lite trött på mig. Låtsas vara pigg och skuttar ut, men somnar i steget ute på trappan och blir liggande.
Motar in honom igen.

GUBBVARNING:
Då jag åkte hem från polaren häromkvällen, då var jag lite sen.
Klockan va väl sådär kvart i tolv.
Ringde sonen i något ärende.
han stelnade till.
-Varför är du uppe nu?
Hörde på hans röst att han trodde att jag kikat ner i flaskan lite.
Men oron försvann direkt då han hörde att jag körde bil och att jag lät sansad.
Men va fan då
Om jag är vaken efter 9 så blir han förvånad....
Är nog Gubbe....

På mötet igår pratade vi om 4, 5:e steget.
Rannsaka sig själv och dela till en annan människa.
Har inte gjort så mycket av det arbetet, men håller på att starta upp 4:e steget med min sponsor.
Kommer nog att ta ett tag.
Har kommit på mig själv att jag tänker mer på mitt tidigare liv. Börjat minnas vissa dagar. Mindre brra dagar. Tänker på dagar jag supit bort.
Händelser som varit.
Saker jag gjort eller inte gjort på grund av alkohol.
Det är en del det.........
Får väl skriva en del om dessa dagar här, men inte idag.
Idag ska jag till tandläkaren och laga det sista i min mun efter missbruket.
har en tand som är delad och känns lite sådär.
Det sista att göra.
Sen är min mun lagad och fixad......skönt.
Nä måste jobba lite nu.
Kram
Till top