Ska livet va så här?

2005 / Permalink / 0
Stressen har tagit mig.
Stressar till frukost.
Stressar till jobbet.
Stressar på jobbet.
Stressar från jobbet.
Spring, spring, spring......som en liten råtta....

Är det så här det är att leva nykter?

Enda pausen är mina AA möten. Då kopplar jag av. Tar det lugnt.
Känner sinnesron.
Har sinnesro.
Vad konstigt......fast jag jobbar som en gnu så har jag sinnesro på ett konstigt sätt.
Stressen tar mig inte på djupet.
Ekonomin kunde vara bättre, men jag sover gott ändå.
Min AA vän har kommit tillbaka.
Lite tilltufsad, men tillbaka.
Det berör mig mer än allt det andra tillsammans.
Livet är förunderigt.
För bara en tid sedan kunde jag inte förmå mig att göra något bestående alls. Idag är allt jag gör en investering i livet. Skumt.
Att stressen inte påverkar mig negativt...
Om jag så blir 200 år så kommer jag inte att fatta m ycket här i livet.
Kan tänka mig att mitt liv ser minst sagt kaotiskt och ohanterligt ut om någon kikar på det. Jag som står mitt i soppan trivs och är lite stolt att jag finns....

Kram till livet......å tack för att jag får vara med......
Till top