Mot ett normalt tillstånd

2005 / Permalink / 0
Normalt liv.
Vad är det?
För mig verkar det där med normalt vara att hitta utmaningar.
Varför starta en firma i en minst sagt stentuff bransch?
Varför inte stanna på mitt gamla jobb och hålla mig där?
Nä, det vore väl för enkelt.
I AA får jag lära mig att göra det enkelt, men har inte fattat något antagligen.
Antar att jag inte fixar att göra det för enkelt.
Jag gör det enkelt då det gäller mig nykterhet, men inte annars.

På firman går det nu mycket bättre sedan grisen försvann från spelplanen.
Visst är det tufft att fixa nya kontakter och bygga förtroenden med nya leverantörer, men sakta börjar det ta form. Jag jobbar från 06:00 - 18:00 varje dag. På mornarna med kunders grejer och resten av dagen i butiken.
Min AA vän jobbar på efter bästa förmåga och tillsammans får vi fantamig ihop dagarna.

Sonen lyser med sin frånvaro, där finns inget att hämta vare sig med arbete eller stöttning.
Han vill inte arbeta säger han.
Tror att jag ska ligga lågt med honom, antar att även han kommer att inse att det inte finns så mycket jobba att välja och vraka mellan, tror att han nog kommer att arbeta här framöver ändå, tar bara lite tid för honom att fatta det här med livet..
Han är ju inte så gammal än......

På AA delar jag nu mycket om grisen som skulle vara min AA vän. Har mycket ilskor mot honom som jag måste hantera. Helst skullr jag vilja lägga honom i en tunna med dynamit och skjuta honom till en annan planet. Men numer är jag medlem i AA och skall inte låta mig dras iväg av negativa tankar. Det är inte lätt, inte lätt alls. Me jag pratar och pratar om grisen och den totala ilskan, besvikelsen håller sig trots allt inom rimliga proportioner.
Egentligen är det ju grisens problem.
Hans problem att styra sin girighet och storvulenhet.
Det är han som kommer att få betala priset av att inte vara ärlig.
Så fungerar det.
Jag behöver inte oroa mig. Grisen får sitt rättmätiga helvete utan att jag lägger mig i.
Så ska släppa honom, gå vidare med det som är viktigt.
AA hjälper mig att klara dessa motgångar.

Jag SKA gå vidare mot ett så normalt liv som möjligt.
Jag SKA inte bära med mig ilska och hat.
Jag SKA fokusera på det som är bra.
Jag SKA skapa mig mitt liv oavsett vad andra gör eller inte gör.
Jag SKA ta styrning, ansvar över mitt liv.
Så är det bara..........
Till top