Långa dagar

2005 / Permalink / 0
En AA vän har börjat hos mig.
Är väl inte direkt fullutbildad på området, men vi gnetar på.
Affärsiden är det inget fel på.
Tidigare ägaren lovade att leverera varor. Även han är medlem i AA.
Litar på honom, men är han verkligen ok?
Vet sedan gammalt att i affärer finns inga vänner.
Händer konstiga saker. Löften hålls inte och svår att få tag på.
Det brukar betyda att det är något lurt i görningen.
På AA hör jag varnigens ord om den killen. 
E är direkt misstänksam mot honom, men jag vägrar att vara det.
Vägrar att tro att det som händer är medvetet från hans sida.
Intelligentmässigt ser jag ju, men väljer att tro på det goda.
Dessutom är han ju lite ledsagare och förebild i nykterheten för mig.
Har ju gnetat i AA länge nu och har bestämt mig för att tro på det goda i alla lägen.
Men arbetar intensivt för att komma i kontakt med andra leverantörer.

Går på möten, men känner mig jagad på firman. Har inte riktigt koll på läget.
Men va fan, har tjänstledigt, så funkar det inte så går jag tillbaka till jobbet.
Till top