Ett steg mot friheten

2005 / Permalink / 0
Idag är sista dagen jag går på eftervård.
Har uppfyllt alla åtaganden. Inte tagit återfall och varit på alla möten.
Alla är glada och nöjda.
Har med mig tårta.
Ledaren har inte skött sitt halt under dagen
Är hungrig, så han knaprar i sig av tårtan direkt.
Blir lite ställd. Så gör man väl inte.
Men det är just så man ska göra.
Se till att inte gå halt.
HALT
Inte vara:
Hungrig
Arg
Ledsen.....egentligen Lonley, ensam...
Trött.

Så det gör inget.

Får liten utmärkelse, en blomma och ett ljus.
En kram av alla och ett litet tal, ett vykort med text till mig,.
Känns gott.
Professor "jag är bättre än alla ni andra tillsammans" tycker nog innerst inne att det ska bli skönt att jag slutar i gruppen. Har retat honom antar jag. Sagt sanningar utan att linda in. Sanningar som han inte kunnat slingra sig ur.
Han tror nog att det blir bättre nu.
Men, den enda han lurar är sig själv.
Fast det rör inte mig längre.
Njuter av at ha klarat detta, så långt.
Nu är det bara resten kvar.
Till top