En grå dag i vår herres hage

2005 / Permalink / 1
Uppdraget börjar gå i stå.
Är mer och mer sugen på att köpa den där firman.
E är eld och lågor. Hon tror att det är en bra sak för oss.
Å visst, finns många fördelar.
Slipper resa 12 mil om dagen, bara det i sig gör ju att 10 timmar på firman är detsamma.
Grabben jag ska handla av lovar guld och gröna skogar, skall hjälpa till i uppstarten och leveranser skall han sköta. Så egentligen är det bara att ta över och se glad ut.
Nu vet jag att det inte är så enkelt......men sugen é jag.

Eftervården går sådär.
Känner mig färdig här nu.
Har några gånger kvar, sedan är den klar.
Professor "jagär viktigast och störst i världen" är tröttande. Speciellt sedan hans kompis började i gruppen. Tillsammans är dom nästan outhårdliga. Överlägna besserwissrar, som svänger sig med onödigt snajsiga ord som ingen faan har något intresse i att höra, än mindre fatta.
Jag retar upp dom så fort jag kan i alla fall. Gläder mitt elaka sinne att vara en böld i röven på dom. Pikar in och påminner om deras återfall så fort jag kan.
Men börjar bli klar här nu.
Vad fort det har gått. Ett helt år sedan jag kom ut från hemmet.
Har varit på hemmet några gånger, på familjehelgen.
Är lite med blandade känslor.
Har fått starka band med husen och området.
Vi är några från min grupp som träffas där då å då.
Men rapporterna jag hör är av mindre rolig art.
Mest återfall och dödsfall.
Envåldshärskaren Kung Alkohol är mäktig........mycket mäktig.

Går på AA ofta. Behöver det för att hålla mitt mod och orka med.
Är omöjligt att stappla omkring i den nyktra världen utan AA.
#1 - - j.:

Hej. Är överlycklig! Pappa har äntligen gått med i AA. Det är nog över nu! :)

Till top