Vad göra?

2006 / Permalink / 1
En AA vän har satt igång igen.
Får rapporter av hans före detta. och chef.
Dom undrar var han är.
Dom funderar på vad dom kan göra.
Chefen tar sig ut på stan och hittar honom på en pub.
Åsså ringer dom mig.
Vad ska dom göra?
Kan han sova hos dig?
Försökte förklara det meningslösa i deras agerande.......för stängda öron.
sa åt dom att skicka in honom på en tillnyktring.
Men dom va redan på väg till mig.
Ringde min sponsor som sa att det bästa nog hade varit att låta honom vara men att det i nuläget bara är att gilla läget och ta emot honom.......

Åsså va problemet mitt.
Fick skiten rätt i knät.
Jag satt och tittade på ett bra teve program, skulle gå å lägga mig.
Hade väl ingen lust att vara med i såna här meningslösa "räddningsaktioner"
Vad skulle det hjälpa min AA vän?
Han hade inte bett mig om hjälp.
Andra människor bad mig om hjälp för honom.
Gav mig inte ens in i att försöka förklara det meningslösa i detta agerande.
hämtade upp honom.
La han i en säng och lät han sova.
Idag på morronen körde jag in honom på en avdelning.
Känns bara så meningslöst.
Så meningslöst att vara dadda.
Till vilklen nytta?
Min övertygelse är att han själv måste inse att han inte kan supa.
Att han själv måste lyfta luren.
Att han själv måste be om hjälp.
Inget av detta behövde han göra.
vad vet vi, han kanske vill fortsdätta att supa åsså kommer vi och avbryter.
Jag tror inte på att dadda med folk.
Jag tycker att dessa friska människor agerade fel. Att de dessutom drog in mig i skiten är ju inte bättre.

Som jag ser det så är det helt meningslöst att pracka på någon en nykterhet han/hon själv inte ber om.
Totalt meningslöst.......
Känner mig som en dadda.......men fick som sagt skiten i knät utan att jag bett om det.
Å hur det än är så har jag själv varit i samma situation och ställer naturligtvis upp, problemet är bara att han själv inte bad mig utan hans chef tyckte att det var färdigsupit....

Pratade med hans sponsor och vi var rörande överens om att detta agerande va uppåt väggarna, men det har nu blivit som det blivit och är väl bara att gilla läget.
Att inte friska människor fattar att dom inte kan bli nyktra åt oss.
Ju mer dom bäddar ju enklare är det att fortsätta supa.
Men jag sa inget.....iddes inte.

Nåja, jag har tackat jag till at bli eftervårdsledare.
Ska bli lite roligt..........ja....roligt va väl inte rätt ord.....
Men vill i alla fall.
Börjar på Måndag.
Har redan klart för mig hur jag vill att det ska vara på en eftervårdsträff.
Får väl se om det faller i god jord. troligen inte hos de som går där, men vi får väl se.
Ska i alla fall bli nyttigt för mig tror jag.
Ringde en kille från hemmet och hälsade mig välkommen. Tyckte ddet var roligt att jag tackat ja.
Jag fick till slut fråga vad han vill egentligen.
Men han hade ringt bara för att hälsa mig välkommen.
Konstig prick......
Är väl inget å ringa för......är det?

Hunden B sov hos E inatt.
Hämtade honom efter att jag lämnat gossen på sjukan.
Vad glad han blev av att se mig.
Blir varm inhjärtat av min lilla B.
Han är så go.
Känner en sån ömhet för honom.
Vilken kompis han är. Han hänger alltid på med viftande svans. spelar ingen roll vad jag hittar på så är han med och viftar på svansen....åsså den där nosen som är med precis överallt. Kollar och nosar på allt.
Han är till och med på fyrhjulingen. Hänger med.
Tror att han skulle springa med mig tills han dog.
Men jag tar upp honom när tungan börjar hänga, så får han åka med.
Han hänger med på det åxå.
Han är i alla fall alltid glad och positiv, bara han får bita lite s´å e han nöjd....

Nä ska jobba lite nu.
Kram på er alla där ute
#1 - - cozmo:

Vaddå "Iddes inte säga nåt"
Säg nej för fan!
Jag skulle inte vilja bli störd av fyllon när jag är nykter.
Vilken normal människa vill det?
(Inte illa ment men du sliter ut dej själv på detta sättet.)
Ha det!
cozmo

Till top