Svårt att hinna med

2006 / Permalink / 1
Vad mycket det är att ha eget företag.
Inte lätt att hinna med allt.
Hinner inte ens skriva här så mycket längre.
Fast det kommer mer, var så säker.
Har en del att fundera över just nu.
Har blivit erbjuden att bli eftervårdsledare på det behandlingshem som jag va på.
Vet inte riktigt hur jag ska ställa mig.
Tycker inte jag har tid.
Jaha.....å hur var det då jag söp.
hade jag inte tid att supa kanske?
Fanns det inte alltid tid för en extra öl eller så?
Å hur mycket tid la jag på mitt drickande.......ja ungefär alla vaken tid.
Va jag inte bakfull så va jag törstig eller satt och drack.
Så tidsproblemet finns ju inte.

Åsså va det det här med att dela med sig.
För att få behålla det jag fått måste jag ge bort det.
Det ligger mer i det än vad man kan tro..

Sedan har jag lovatr mig själv att alltid vara behjälplig den dagen någon skulle vilja ha min hjälp.
Så egentligen är det väl bara att ställa upp och ta det.
Men....
Vill jag egentligen.
Får klura lite på det.
Till sist så gäller ju detta även min nyktehet och den har jag för avsikt att behålla, ska inte ta ut mig mer än att jag orkar klara mig själv.

Ska tänka igenom detta noga..
#1 - - Lasse:

Tjena Fyllot.
Du låter djävligt klok får jag säga. Och det beslut du ska ta verkar inte helt självklart. Ibland står värnandet om den egna nykterheten i strid mot vad man kan tro är rimligt att ställa upp på.
När det gäller sin egen nykterhet måste man vara positiv egoist, men som du beskriver kanske just ett ökat åtagande bidrar till att behålla nykterheten. Så, kanske ska lösningen hittas i att dra ned på något annat. Vad vet jag, på väg till sängen strax, nyss hemkommen från jobbet. Roligt att du skriver även om det är glesare.
Kram, Tumlaren

Till top