Regn och kallt......

2006 / Permalink / 0
....igen. Det är lite tjatigt det här med att det aldrig riktigt lossnar, kommer igång.
Mer värme till folket......fast vem bryr sig.
Har det ju bra. Är nykter.

På eftervården känns det lite knepigt.
Känns som om dom tar min tid.
Ja, så känns det.
Det sitter några dittvingade som tycker å tänker en hel del om saker och ting. För dagen inte beredda att göra det som krävs för att bli nyktra.
Känns som om dom tar min tid.
Gillar inte att lägga tid och engagemang på meningslösa saker tex försöka övertyga någon om att han eller hon skall bli nykter.
Har inte ett enda jävla dugg med att göra om någon är nykter eller ej. Men om någon tror att jag kan tillföra något. Någon som vill bli nykter. Någon som vill betala priset av att bli nykter. Någon som är beredd att göra det som krävs. Då, då är jag beredd att hjälpa till hur mycket som helst.
Känns så onödigt att prata mig varma förnågon som ingen vill ha.
Fast nu är jag nog lite bitter och inåtvänd.....
Ska inte gå på så, det finns faktiskt några som trevar lite i nykterhet på eftervården.
Å det är ju så, att kan jag tillföra något till en enda så är det faktiskt värt det.

Iår kom en polare ner och undrade om vi skulle hämta en annan AA vän till mötet.
Jag satte mig på tvären direkt.
Tänker inte hämta folk. tänker inte pracka på någon någonting.
Han vet vad han har att göra, vilka han ska ringaom han vill ha hjälp, jag vet att det han vet, så det får räcka med det. Jag kan inte göra mer för honom.

på mötet  igår pratade vi om AA födelse. Bill och Bobs första trevande steg. Det har gått några år dedan nu och även jag går i deras fotspår. Lite stort att tänka att två gamla fyllon skapat något så stort. Något som miljoner fyllon världen över håller sig till och faktiskt klarar dagen genom.
Upp till kamp.
Fyllon kan......

Sedan pratades det en del om skam. att det är skamfyllt att komma till ett möte första gången.
Som en förlorare.
Viss mindes med brutal klarhet mina tankar vid mitt första möte.
Kände mig som en krossad förlorare. en riktig looser. Skulle jag sitta med gamla fyllon och lalla........osv
Det jag inte fattade var att jag hade sökt mig till vinnarna.
någon sa:
-Håll dig till vinnanrna ,gåpå AA.
Fattade inte vad hanmenade, men höll mig kvar.
Idag fattar jag.
Inte allt,men lite, fattar i alla fall så pass att jag insett att på AA finns vinnarna. Går jag på AA är änem jag mitt gamla fyllo en vinnare. Looser blir jag inte förrän jag av högmod slutar gå dit.
Tror mig klara det bättre själv.........

Till top