Inte ensam

2006 / Permalink / 0

Ringde en AA vän. Pratade lite om gossen med återfallet.
Vi var rörande överens om att gossen nog får ta sig i kragen lite. Det funkar inte att hlla på å bete sig som en fåntratt och sedan tro att han kommer undan med det. Det är så för oss alla tyvär, vi måste ta ansvar och agera vettigt, annars slår det tillbaka på os själva.
Vilket även gäller gossen.....trots att han tror att han kan bete sig och tycka saker, så är det inte annorlunda för honom än för någon annan.
Då jag kom till Aa hade jag bestämt mig för att överleva, var beredd att göra det som krävs för att kunna få en nykter dag till.
Idag har jag skapat mig ett liv värt namnet, men håller på att falla i en annan grop, arbetsnarkoman. Men har besdtämt mig för att se till att ta handom mig på ett vettigt sätt.
Vi pratade lite i telefonen jag och AA vännen om gossens oansvariga sätt, både mot sig själv och sin omgivninig.
Har bestämt mig för att konfrontera honom nästa gång jag ser honom. ska ta han i örat en del.
att messa mig om att jag behöver ett återfall är som att önska mig död och det ska jag förklara för honom vad jag anser om det.
Men jag vet att han inte kommer att våga fejsa mig, inte nu och inte sen, så det är väl bara att släppa det antar jag.

 

Till top