Göra det enkelt......

2006 / Permalink / 0
.......är inte så enkelt.
Tycker att jag trasslar till det för mig i onödan.
Lägger mig i.
Öppnar min glapande käft.
Tar ställning.
Tycker saker.
Står för mina åsikter.

Tydligen har det väckt ont blod i en AA vän.
Han ar messat mig ett par dar nu.
Anklagar mig för det mesta. Han har tagit återfall, återfall, återfall, återfall...........
Tycker att jag är en uppblåst jävel som egentligen nog inte är alkoholist.
Anser mig som gåpåig AA galning som skrämmer folk frånn AA gruppen.
Tycker att jag borde ha ett rejält återfall så att jag fattar hur han har det, fast det kan jag inte fatta ändå, för han har det så jävligt som ingen kan fatta......osv
Känns lite speciellt att vara GUD.
Tänk själv att vara så betydelsfull som jag är, bara med mitt sätt att vara så får jag människor att göra saker. Att jag har den makten visste jag inte.
Eller så har gossen blandat ihop begreppen lite.
OM det är så att jag är för mycket, så står ju valet fritt att ta det han vill och lämna resten.
Det är genom att vara som jag är söm jag håller mig nykter.
Jag är på AA för min skull.
Jag ska inte säga att jag skiter i dom andra,men dom är sekundära, min nykterhet och mitt mående är viktigare. Viktigt för mig att få ur mig saker som tynger mig, och det i forumet AA.
När andra delar så har jag valet att ta det jag vill och lämna resten, det har andra då jag delar åxå....
Så egentligen skall jag inte bry mig, men jag blir både ledsen och lite förbanad då någon anklagar mig för saker jag inte på något sätt kan påverka.
Dessutom skickar fanskapet bara mess till mig, när jag ringer vågar han inte svara........frustrerande.
Fast det är väl så att han inte mår så bra och måste ösa skiten på någon och denna någon är jag.

Igår frågade en annan AA vän om jag ville bli hans sponsor.
Hmmm......inte helt enkelt.
Svarade att jag nog måste tänka på det över natten och att jag ville prata med min sponsor om saken.
Idag har jag bestämt mig.
Jag ska inte bli sponsor till någon.
Jag ska ta hand om mig själv först.
Jag har trots allt inte så lång nykterhet, bara drygt 3 år, det är inte så många dagar. Har inte själv tagit mig igenom programmet och det är en förutsättning för att kunna vara behjälplig. Blir annars att en blind leder en blind......å så ska vi inte ha det.......
Känns ok att ha tagit det beslutet.

På eftervården var det möte igår igen.
Två som inte kom, uteblev utan att höra av sig.
En som satt och ångestade för ett återfall, men inte mer än att han blev aldeles svart i ögonen då jag gav honomlite arbetsuppgifter kring återfall och berättade att han skulle ringa till behandlingshemmet och få tre månadaers kontrollerad nykterhet.
Det ville han INTE.
Så djupare än så satt inte ångesten.
Det är så att någon som tar återfall blir tvungen att på eget bevåg se till att ett antal saker blir gjorda,däribland ta kontakt med behandlingshemmet och förklara hur han/hon tänkt göra för att undvika nästa återfall.
Han va inte så sugen på det.....
Tjejen som tagit återfall var mer inne på att ta tag i sakerna, beredd att göra det som krävs.

Nåja, skante gnälla mer nu utan påbörja ytterligre en dag på firman
Kram på er där ute.....

Till top