Eftervården igår.....

2006 / Permalink / 1
....blev bra. Det bästa mötet hittills.
Förutom en sak.
en kille sa att hade missat lite. tagit två öl, men annars var allt bara bra.
Han kände inget sug och bilen gick bra......
Blev lite trött.
Kände hur allas blickar vändes till mig och undradehur jag skulle hantera detta.
Hade ingen aning.
Gossen är ju helt av banan.
Sa inget, väntade till paus.
sa till honom att det han gjort ju var ett återfall.
-Ja, jaha.....
-Hur kan du säga att allt är bra och samtidigt dicker du?
-Vaddå?
Tror inte att han fattade frågan.
Ja, vad säger man???
Gav honom lite uppgifter att jobba med....totalt meningslöst.....

den andra gossen som hade tagit återfall redovisade däremot bra.
Trodde att han skulle skita i det totalt, det sa han då jag gav honom lapparna, men han hade arbetat igenom frågorna bra.
Tänkvärda ganska ärliga svar.....bra.

Dom flesta igruppen hade åxå funderat lite på min fråga från förra mötet och hade lite tankar kring det.
Roligt.
Kul att känna att dom tar det på lite mer allvar nu.
Dagen ämne var sinnesrobönen.
Det är en tänkvärd bön.
Gud
Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra
Mod att förändra det jag kan och
Förstånd att inse skillnaden.

Några gillade inte ordet Gud.
Jag läser det som G.U.D. Gemenska Utan Dryck, åsså bryr jag mig inte mer om det.
Men det blir nästan alltid diskussioner kring detta om gud.
Pesonligen tycker jag att det är att kasta energi på ovidkommande saker, tror man inte på det så släpp det bara. Inget att lägga så stor vikt vid.
Tror inte att så många tror på gud, han den där i nattmössa skägg, jag gör det i alla fall inte.
Sen får var och en tro vad dom vill, rör inte mig.
Vi i gruppen kom fram till ungefär det, skägg och nattmössa var inget för oss.
Vi håller till en kraft starkare än vår.
Vilket är enkelt att ta till sig.
Alkoholen är ju en kraft större än vår, så då lär det väl finnas någon motkraft antar jag.....eller?
Nåväl, ordet Gud kom vi förbi och fortsatte med
sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra.
Att orka/kunna ha överseende med andra människor.
Att accepteraattandra inte alltid gör det som jag helst hde velat.
Acceptera att allt inte går min väg.
Blev åxå en bra diskussion.
Mod att förändra det jag kan.
Vad kan jag förändra?
mig själv och endast mig själv.
Förstånd att inse skillnaden.
Det där med förstånd hade vi ont om i grupen.
Vi vill ändra på saker som vi inte borde, eller kan.
Försåndet är det som nästan alltid brister.....

Missade lite och tog två öl, men annars är allt bara bra..........ja, där saknas det förstånd

Kram på er därute
#1 - - Micke:

Bra blogg det här!!!

Till top