Dag 50

2003 / Permalink / 0
Vaknar har sovit hyfsat, är inte genomtrött.
Idag är det lite att fira.
Min 50:e dag i nykterhet.
Känns skönt.
Vi åker in och handlar lite bakelser. Känner mig lugn och fin.
Åter hemma. Vi eldar lite.
E går in, hon gillar inte regnet.
Har blivit rastlös. Klipper sly och envisas med att elda vidare ute. Hugger ved och tar en bastu, men min orolighet bara sprider sig. Känner mig stingslig.
Hugger lite på E.
Försöker lägga band på mig. Längtar efter ett AA möte.
Vi spelar bingolotto, men känner inte för det. Vill helst vara ifred. Kniper igen käften. 

Är glad att jag inte dragit igång något bråk med E eller varit för sur. Nu kan jag gå lägga mig och slipper ångra elaka ord eller handlingar.
Blev ingen dag i triumf och glädje, men lägger mig nykter.
När jag lägger mig nykter har jag stora möjligheter att vakna nykter.
Hittills har funkat 49 gånger i rad, 50 gånger om det funkar inatt.
Börjar tro att det nog fungerar.

Till top