Dag 41

2003 / Permalink / 0
Tog det lite udda beslutet att hänga med på avslutningsfesten med förra kontoret.
Fattar inte riktigt hur det gick till men hux flux hade jag fått biljett.
Får väl samla ihop mig och se till att fixa det.
Vet inte varför jag gör detta.
Antar att det beror på att jag försöker spela normal. Ingen ska veta hur det egentligen är.
Är ett idiotiskt beslut.
Men frågan kom hastigt och jag svarade bara. Är avskedsfest för min del. Har bytt kontor.
Sista festen med gamla gänget. Kommer nog att vara konstigt att jag är nykter.
Tror att alla kommer att fatta precis varför jag inte dricker.
Alla, även dom jag inte känner kommer antagligen också att fatta hur det är ställt med mig.
Vilken skam det är det här. Inte tåla lite sprit…….
Vi ska gå på någon lokal och se någon schlagerhistoria. Svensk schlager tror jag den heter. Bara tanken på att gå dit gör att jag hyperventilerar.
Å schlager är ju så jävla öken. Varför gör jag detta?
Känner mig inte stabil ett dugg.

Jobbet funkar inget inte heller något vidare. Jag lider hela dagarna. Det tär på mig att inte sova ordentligt.
Min kropp behöver återhämtning.
Drömmer om att kunna sjukskriva mig, men känner att det vore att ge upp lite, spriten ska inte ta det också.
Är på toaletten flera gånger på förmiddagen. Kallsvettas. Baddar mitt ansikte.
Spelar frisk bakom min burk, men tror inte ens själv att jag lyckas det minsta. At ingen ser. Ringer E och pratar lite. Hon tycker att det är konstigt att ingen ser något, men det är väl så det är. Människor ser inte varandra.
Går på ett möte. Delar om festen imorgon, men tycker inte att jag får något vettigt med mig hem.
Läser Leva Nykter. Får lite tips i hur andra har gjort i den situation jag nu har försatt mig i.
Läser och tar till mig efter bästa förmåga.
Den är ganska bra den här boken. Står mycket som jag har användning av.
Nattmaran tittar till mig planenligt och sover som vanligt bara periodvis.



Till top