Dag 203

2003 / Permalink / 0
Idag var chefen här. Ska inte sticka under stol med att jag var lite nervös.
Han tog mig i hand, rejält och ärligt. Verkade gilla seminareit. Vi var inte på andra delen efter gruppen, utan tog ett snack utanför.Han fick min AA bok, Stora boken, åsså nåra lästips.
Han hade lite planer för mig framledes och verkade intreserad av mina nyvunna kunskaper
Var helt uppriktig och ärlig mot honom, vilket jag kommer att vara framledes också. Endast han.
Han blev lite lång i synen några gånger när jag utan omsvep berättade hur det egentligen är för mig. Lite annat än då vi träffades på jobbet sist. Har bestämt mig för att köra med öppna kort.
Är ovant och kanske inte kan göra detta taktiskt rätt, men är ärlig och ärlilghet är inte alltid bekväm.
Känner förtroende för honom och tror på ett bra och vettigt samarbete i framtiden. Har fått lite indikationer på att han tycker att jag är en ok kille också. trots mitt dåliga skick då jag mötte hon tidigare. Positivt. Känns skönt.

Lilte smolk dock. Har en arbetsledare som är ganska törstig, kan ju bli att han reagerar avigt mot mig. Vet att det är så. Gjorde det själv mot någon opålitlig nykteristok när jag träffade på någon. Fast höll mig långt ifrån sånt opålitligt folk. Nykterister år skumma människor. Vet hur han tänker. Måste informer honom om mitt tillstånd. Men tar det med min chef först, så han har lite koll. Har jag fel angående honom så är det ju bara positivt. Måste vara ärlig mot chefen och lita 100% på honom. Svår uppgift.
Ska vara ärlig mot honom. Hade tur, då han själv tog upp arbetsledarens alkholvanor. så det har nog varit nyttigt för fler än mig att jag hamnade här.
Är full av tillförsikt. Vi kom överens om att jag börjar på måndagen efter jag komemr ut. Han är i USA då, men det ska nog funka. Vi ska ha ett möte om hur det blir med mig framledes på utskrivningsamtalet.
då är en rådgivare med, känns skönt.
Kommer antagligen att få skriva någon form av kontrakt med jobbet angående nykterhet.
Nåja, det löser sig......
Till top