Dag 183

2003 / Permalink / 0
Ska reda lite i mina relationer. Har ju kommit upp lite om det.
Har inte på något vis någon avsikt att inleda ett eller fortsätta någon relation med livskamratinställning. Ser endast till att ha sexuella relationer. Är ju inte bara E jag träffat. Har bara blivit så, hon vet ju förvisso om att jag inte är så pålitlig. Har inte smugit med hur mitt tidigare liv sett ut. Men märker att E nu vill ha en mer ”riktig” relation, dvs mer än sex. Å då står jag inför ett val. Låta E flyta iväg och istället träffa lösnummer. Tror att hon väntar på mig till jag kommit ur den här jävla soppan. Men vet inte om jag klarar en relation. Vet ju inte vad det kommer för kille ur den här skiten, Vet ju inte ens om jag e nykter imorgon. Det slår mig ofta att jag inte känner mig själv. Vet ju inte så mycket om mig, egentligen. Ibland reagerar jag och säger saker som jag inte visste att jag tyckte, eller reagerar konstigt på saker och fattar inte varför. Tror att det beror på att jag inte känner mig själv.
Men ju mer jag funsderar så är jag tvungen att låta E vara ifred. Lämna henne. Blir inte bra om jag inte är trogen och så. En stor nackdel med detta är att jag blir otroligt ensam. Har ju bara E. E är min enda vän när jag ärligt ser på det. Dom kvinnor jag skulle träffa är ju med mig bara för sex, dom har ju sitt liv. Nåja, jag är inte beredd att gå in i förhållande och jag kan inte tänka mig att leva utan sex. Lösningen kanske är bra.
Min historia med kvinnor är minst lika trasslig som med spriten, dock något mindre konsekvenser…
Men antar att om jag anammar AA så kommer detta att lösa, i alla fall på sikt.
Vet inte riktigt hur mycket av mina kvinnoaffärer jag kommer att vara tvungen att reda ut. Men har, även som aktiv, varit ganska rak med vad jag har velat. Har aldrig utgett mig för att vilja stadga mig med familj osv.
Har haft massor med kvinnoaffärer, men har inte, som jag vet, en enda bitter som skriker om att hon blivit lurad av mig. Som inte visste att jag inte ”va att lita på”. Känns lite skönt att inte akut behöva reda i sån skit också.
Fast visst har jag tagit för mig av kvinnor, det har jag…
Vill inte släppa detta i gruppen, inte av rädsla eller feghet. Men skulle inte gilla det, men gör det om det påverkar mitt tillfrisknande.

Pratade med min chef på tel idag. Kände att jag blev nervös och pladdrade. Måste lära mig att ta det lite lugnare. Inte vara så gåpåig utan låta andra föra samtal och skeenden. Viktigt för mig.
L kommer i alla fall sista helgen och är med på seminariet. Bad honom samla ihop frågor till mig som han vill ha svar på till dess. Känns angeläget för mig att det inte finns massa outtalat då jag kommer tillbaka till jobbet.

Det du skriver om låter mer som något tar i 4-5 steget (OM det stör sinnesron!) Här är det mer fokus på direkta konsekvenser av drickandet och sådant som ”triggar” drickandet.

Bifogar steg 1:2
Tankar känslor och situationer som ledde till första glaset.

/Rådgivarna

Tankar känslor som ledde till att jag söp??
Hmmm......behövde väl inte tänka så mycket för att supa.....men ska fundera lite över dessa frågor


Till top