Dag 425

2005 / Permalink / 5
Måndag.
Idag är dagen som det gäller.
Ska ut på uppdrag.
Äntligen. 
Har längtat hit. Denna dag. Min dag. 
Är tillbaka.
Eller tillbaka är just det jag inte är.
Har skapat något nytt i samma ramar. Har klarat ett av mina mål. Har tagit mig  till livet. 
Är vem som helst som har ett jobb, en uppgift.
Har blivit en av alla myror som gnetar med varsitt strå. 
Har bastat och tvättat mig noga.
Köpt lite nya kläder, fast jag egentligen inte har råd.
Men bara för idag skall jag se så bra ut jag bara kan.
Sitter i bilen på väg till mitt uppdarag.
Vad har jag lärt mig nu då?
Ingenting egentligen.
Egentligen är det ganska enkelt. Bara att ge fan i det första glaset en enda dag.
Det kan alla.
Det enkla har tagit mig ända hit.
Jag min gamla fylltratt har hållit mig från alkohol i 425 dagar.
Smaka på det. 425 dagar.
Jag, som inte ens kunde hålla 425 timmar.....
Det snyter man ta mig fan inte ur näsan.
Rätar på mig lite i bilsätet.
Känner mig lite, lite stolt.
Eller stolt, egentligen är det nog inte stolthet jag känner, utan tacksamhet, eller kanske någon annan känsla som jag har svårt att känna igen.
Har svårt att veta vilken känsla som är vad.
Det känns bra i alla fall, jag är ju inte bakis.
Jag ryser till.. Plötsligt blir jag kall. Fryser.
Känner kung Alkohols kalla skugga svepa in i bilen.
Minns glasklart min sista fylla.
Alla dessa spyor.
Illamåendet, men slipper det idag.
Parkerar på den stora parkeringen.
Tittar mot den grå massan av byggnader. Går mot ingången.
Solen lyser.
Känner mig hemtam, fast som en främlig.
Nä, nu har jag ett jobb att göra,  har inte tid att prata mer just nu,  måste jobba.
Har en uppgift att fylla.
#1 - - Torrdockan:

425 dagar - å, vad du är duktig!
Det är så intressant att läsa dina texter.
Jag tycker du är målmedveten och klok.
Vännen
Rakel Torrdocka

#2 - - POS:

Suveränt!

#3 - - Killen Hela Dagen.:

När jag försöker läsa från dag ett så kan man bara läsa ganska mkt på dag ett. Sen kommer inget mer. Verkar vara ngt slags fel på "hemsidan".

#4 - - en vanlig snubbe:

Jag hittade hit av en slump, och började läsa från dag ett. Helt plötsligt är klockan 5 på morgonen, och jag inser att jag har läst precis allt. Mycket intressant läsning!

Hoppas på en (god) fortsättning...! =)

#5 - - AA:

Samma här... Hittade hit av en slump och somnade framför datorn i natt... Har läst klart allt nu, Tack snälla!

Till top