Dag 320

2004 / Permalink / 0
Börjar se fram mot min ettårsdag.
Beställer ett guldsmycke.
Har själv ritat ett AA märke.
Ber guldsmeden att göra ett efter mina anvisningar.
Hon lovar göra sitt bästa.
Hon har en närstående med alkoholproblem som hon villigt delger mig det mesta om.

På eftervården har det kommit några nya som är lite suspekta.
En gubbe, han är professor.
Lite för mer än oss andra fyllon.
Vi som inte kan förstå hur det är i hans hårda värld. Fakulteten, eller vad han kallar det.
Han är överlägsen och inte alls så mycket alkoholist vi andra satar som han tvingas sitta ihop med.
Han vrider och kråmar sig i avancerade ord.
Pucko......han är lika mycket fyllo som vi andra.
Jag har börjat att tilltala oss, med adress till honom, som gamla fyllon.
Det retar gallfebern på honom.
Det gillar jag.
Hugger på honom så fort jag får en chans. Påtalar att han är fyllo som vi andra.
Han vill absolut inte bli beblandad med oss fyllskallar.
Irriterade högfärdsblåsa.
Tror inte att han klarar en månad utan att supa, men så får jag inte tänka, än mindre säga.
Men det gör jag ändå.
Det retar honom än mer.
Jag har haft en viss förmåga att få känslorna att svalla här i gruppen hela hösten. Klarar inte att det sitter människor och tror sig vara förmer eller inte vara alkisar.
Varför tror han att han är här?
För att det går så bra på jobbet?
Han är här av samma orsak som vi andra.....ALKOHOLISM.
Samma sak med han som drack sin jävla glögg.
Detta är ingen lek. Detta är blodigt alvar.
Fattar vi inte att vi är körda tar Kung Alkohol oss utan pardon.
Mot Kung Alkohol hjälper inga vackra ord.......

Till top