Dag 246

2003 / Permalink / 0
S från gruppen ringer, han ska gå I min hemmagrupp ikväll och vill ha hjälp med att hitta. 
Vvalde bort att gå på festen och åker istället på AA.
Min högre makt hjälpte mig att välja rätt väg. Konstigt det där, bara att släppa taget så blir det rätt.
AA är det jag ska gå på å inget annat.
Måste komma ihåg varför jag går där och sköta mina åtaganden.
Jag pratade med arbetsledaren och han fattade läget..........tror jag

Pratar med mamma på telefon, hon börjar nu fatta vad jag håller på med, hon inser till viss del, att det handlar om att överleva för min del.

Vet inte om jag kanske sätter för stor tilltro till hunden. Men så kanske det är så för mig.
Så svårt att veta att jag inte gör några ankor nu. 
Har inte råd att misslyckas.

För att misslyckas krävs det att jag försöker, det är därför en del aldrig misslyckas.
Jag gör ju redan ett försök ju, misslyckas kan jag inte. Det enda som kan hända är att det tar längre tid innan jag hittar det jag söker. Det är nog så att jag är lite bohemisk i mig själv, kanske dax att låta mig vara det också i mina tankar. Har ju försökt så det räcker med annat, å det gick ju sådär.
Halvmessyrer vore oss till ingen nytta.
Som jag känner det idag så kommer jag att byta jobb.
Ska känna lite mer över jul å så.
Jul, ja. Vad kul det ska bli då. E vill att jag är med dom. Jag vill inte. Vill inget.
Är inte ett smack intresserad. Tänker vara ensam hemma och sura.
Har skaffat parabol, räcker bra för mig.

Imorron ska jag ringa till D, får se om jag kanske hälsar på dom i helgen eller så.

Ringer till Försäkringskassan, men får inga svar om varför pengarna uteblir.
Är ju lite knepigt att betala räkningar utan pengar. Men det är ju inte deras buisness.........*ler trött*
R på jobbet kom å frågade mig om råd ang en kollega som har det lite körigt med spriten just nu.
Det känns ju lite upplyftande.
Känns skönt att det inte é jag.
Visste vem det var innan han sa vem det var. Kände det när jag jobbade där nere.
Får väl se vad det kommer ut av det här. Är glad att det inte är jag.
Den stackars arbetsledaren är en prövad man, men har fått lovord av R. Det gör att jag nog får revidera mina åsikter om honom.
Ska försöka med det.

På mötet va vi bara 3st, men det gav mig ändå en bra sak att ta med mig i livet.
Ska tänka på att inte jaga andra, låta andra fråga efter mina tjänster.
Låta andra komma i deras takt, jag tänker då på alkoholfrågor. Tror att det är en bra strategi. Tala om att jag finns men inte erbjuda saker dom inte frågat efter. Samma som att jag inte ska svara på saker ingen frågat efter. Svårt att lära om men jag är en bit på väg.

Hämtade E på krogen på natten. Hon va ganska bladig.
Vad tröttsamma fulla människor är..............
Till top