Dag 244

2003 / Permalink / 3
Pratar lite med R på jobbet om hur reaktionerna skulle bli om jag ansökte om tjänstledighet. Han ska forska i det lite sa han. Känner att det vore det optimala att vara tjänstledig ett år eller så. Då skulle jag ju kunna ta ett mindre krävande jobb och landa i min nykterhet. Kanske vore något. Ska prata lite med A framöver. Kanske redan imorron.

Va på läkarundeersökning, kändes sådär. 
Uppfattar läkaren ganska så stöddig. Han sa att många som druckit har en depression och att det är behandlingsbart, vilket är lika med piller.
Jävla tjatande om dessa jävla piller. Jag vill inte ha piller. Om jag skulle behöva någon kemikalie i min kropp så vet jag en som funkar för mig.
Sedan tycker jag för det första att han inte ska ge mig  piller. För det andra så är det väl tveksam om piller löser någonting för mig.  Övertro på skit är min åsikt.
Lös problemen istället för att döva symtomen.

Pratade på tel med mamma. Hon fattar inte hela saken tror jag. Hon tror att jag kan fortsätta min karriär och tycker att byta jobb är ett steg ner i karriären.
Karriären, vilken jävla karriär?
Jag måste överleva.
Om jag inte är nykter har jag ingen nytta av vare sig karriär eller bra lön.
Vad har jag för nytta av karriär och bra lön hängandes i ett rep????.....det är där jag hamnar om jag inte ser till att ta nykterheten på allvar.
Blodigt allvar.
Detta är ingen lek.......inte för mig i alla fall......
Halvmessyrer vore oss till ingen nytta.
Jag tror att för mig är det viktigt att tillse att jag kan skaffa en hund, och jag är beredd att betala priset för det. Nykterheten först. En hund gynnar min nyktrerhet.
Priset att bli nykter är högt och det finns tyvärr ingen genväg.
Inite för mig.
Gäller att komma ihåg det.
Varje dag.
Men låter min mamma vara ovetandes om dessa tankar........................
#1 - - Anonym:

Kämpa på, det finns människor där ute som behöver dig, även fast du inte träffat dom än.

#2 - - Sussi:

Hoppas att det går bra för dig och att du kämpar på. En dag i taget...
Min far har fått någon medicin som tar bort suget, det är inte Antabus utan någon annan medicin som dämpar "ruset" som man får när man dricker.
Kanske det vore något för dig, fråga din doktor!?
Många kramar.

#3 - - Anna:

Hej,
tycker det är bra av dig att kämpa med nykterheten, jag har förstått vilket helvete det kan vara.
Jag sitter i andra änden, som medberoende, och jag förbannar dagligen denna sjukdom.
Läs gärna min blogg..
Lycka till!

Till top