Att vara på sin vakt

2005 / Permalink / 3
E skall åka på semester i 10 dagar.
Kommer att vara ensam.
Jag skall betala räkningar och se till det löpande, är hon som brukar fixa med den biten.
Tycker det är trist att hålla på med sånt.
Imorgon åker hon.
Vi sitter i bilen och pratar.
Mina tankar styrs av Kung Alkohol.
"säg inget. Hon ska ju på semester"
"Du fixar detta själv"
Som att ha en liten jävul på axeln som viskar till mig.
"inget hon behöver veta"
"Du hanterar detta, det är lugnt"
E Pratar på om sin semester.
Jag har inte betalt räkningarna.
Så gott om pengar finns.
Har sagt till mamma att jag inte kommer upp till dom, E tror fortfarande att jag skall dit.
Jobbet har jag några kompdagar.
Så allt är som upplagt till.......................ja till vaddå.
-Jag planerar återfall, säger jag till E
Jag avbryter henne mitt i en mening.
-Va?
-jag planerar fanta mej för ett återfall.
Försöker att förklara hur min sjuka hjärna håller på.
Jag har utan att vara medveten om det sett till att kunna dricka ostört då E åker på semester.
Vi vänder bilen och åker till M.
Han fattar läget.
-det är så det är.
Kung Alkohol.
Listig Falsk och Stark
Krisen över..... för denna gång......i väntan på nästa.

Läskigt att hjärnan inte ens försöker samarbeta.
#1 - - Anonym:

Hjärnan kan vara ens största fiende när den väl har all kontroll......otroligt starkt att krisen undveks.

#2 - - petra:

va fint du skriver - jag kommer att följa din blogg...har vuxit upp med två alkisar och bor nu ironiskt nog närmaste granned ned Stadsmissionens natthärbärge / trestegsboende....man kommer visst inte ifrån sina rötter va?
jag skriver om - bla - mina egna cancerupplevelser i min nystartade blogg - välk0ommen att läsa!

Petra

#3 - - Torrdockan:

Hallå där!
Var är du? Jag blir orolig!
Vännen
Rakel Torrdocka

Till top