Måndag igen!

2006 / Permalink / 0
Säsongen börjar klinga av.
Det är lugnare på jobbet nu.
Men det värsta är att det verkaer som om vi går kort med kontanter.
Konstigt det är det där med ekonomi, revisorn säger att det går bra, men jag har inga pengar i fickan.
Men ska väl lösa sig antar jag.

Fick häromdagen frågan om jag hade lust att konsulta lite i vinter.
Det var en gammal kund som ringde och frågade.
Ska kolla svarade jag.
Ringde honom isdag och sa att jag självklart kommer och hjälper till om ni tror er behöva min hjälp.
Roligt att bli eftefrågad.
Ringde mitt gamla jobb och kollade om jag kan gå ut som underkonsult och det skulle gå bra.
Då tjänar jag ju lite pengar åxå.
Mycket bra.
Vore bra för firman det.

Annars är det väl lite sådär. Är nykter men E mår sådär tycker jag.
Hon är inte riktigt på hugget.
Är steget efter hela tiden.ö
Liksom 2:a på bollen.
Vet inte om det kansek är för tidigt för henne att börja jobba.
Han har en klump i magen av oro innan hon går till jobbet och det ska man ju inte ha.
Så det och ekonomin oroar lite just nu.
Fase E kläckte en bra ide häromdagen.
Hon kom på att om vi etablerade firman hos mina föräldrar, så skulle hyra och därmed lönsamheten stiga drastiskt på firman.
Vi funderade en stund på detta.
Vore faktiskt en bra ide.
Inte så mycket pengar att satsa och låga omkostnader.
Idag äter ju hyra och sånt upp hela vinsten.
Vi får väl se var detta landar.
Men klart intressant att tänka på.
Annars har vi nog tänkt att köpa en gård och flytta firman till här i nejden.
Men inte lätt att hitta något vettigt för vettiga pengar.

Idag var min sponsor här.
Vi pratade ganska löst om livet i stort.
Kom överens om att träffas var 6:e vecka nu.
Känns ok, men lite läskigt att ingen "har koll" på mig mer regelbundet längre.
Kan ju supa till hur mycket jag vill.....fast det kan jag juj nu åxå......men väljer att inte göra det.

På Eftervården är det väl lagom kul.
Återfall och ointresse står högt på dagordningen där.
Vet inet om jag ids hålla på med det altför länge. Tycker att jag på något sätt bara är där och fyller i närvarolistorna, sen en fika åsså hem igen.
Men jag är väl bitter och inåtvänd antar jag.
Men svårt att finna energi till att göra något bra i den gruppen.

Kram
Till top