Sponsor

, 2006 / Permalink / 1
Fick frågan om varför jag har sponsor.
Skall svara på det.

Sponsor är något jag haft nästan från början.
Är inne på min tredje sponsor.
den första var inte så insat i programmet, men hjälpte mig att göra det enkla i början.
Den andra satte åt mig, ifrågasatte mig och hjälpte mig att inse att mitt högmod och självrådighet var skadlig för mig.

Den sponsor jag har nu, har haft honom i ett år, hjälper mig genom programmet på ett djupare plan.
Programmet är egentligen ganska enkelt, men för mig tar det tid och är i många stycken jobbigt och svårt. Behöver hjälp för att inte klanta till det för mig.
Att säkra nykterheten har inget med detta att göra.
Att säkra nykterheten vet jag inte om det går, kan bara göra det jag tror på. Jag tror på att gå på möten regelbundet.
Men hela iden med AA bygger på att lyssna på dom som gått före i programmet.
Varför uppfinna hjulet igen och igen och igen ......
Finn ju ingen mening med det, enklare att lyssna på någon som varit i samma situation, omvandla det efter mina förutsättningar och på sätt utvecklas i nykterheten.
För mig är det viktigt att vara nykter, promillefri är för mig helt meningslöst.
Livet ska idag avara lite mer uppbyggligt, ge något, göra framsteg.
Det är det som gör att jag idag väljer att inte ta det första glaset.
Det är ju det som det hela går ut på.
Att inte ta det första glaset.
#1 - - Lasse:

Tackar för inlägget. Kanske blir det så att jag framöver kommer med sådana matiga inlägg, "tackar för inlägget". Skit samma, tacksam för att det finns människor där ute som ger respons. Det är inte så där väldigt många ändå, eller rättare sagt rätt få just på bloggmarknaden:-)
Jag har mina funderingar på vad jag ger min in på, och du får gärna titta in då och då på min blogg. Jag kommer i vart fall att titta in på din.
Glad Påsk till dig och de dina!

Till top