Mr AA. svarar.....*ler*

, 2006 / Permalink / 5
Har fått lite kommentarer som jag bara måste kommentera lite.

Jag skriver inte för någon annan än för mig själv…..endast mig själv.
Detta är inget på låtsas eller som jag skriver för att bli poppis eller få kompisar.
Denna blogg är till för mitt tillfrisknande inget annat.
Jag mår bättre av att skriva.
För mig är detta med alkohol så viktigt, farligt, ödesmättat att  jag tror i hela min själ att om jag lyfter glaset så är det kört.
För mig är det blodigt allvar
Om det uppfattas som tjat….jaha……ingen mer kommentar om det.
Vill poängtera att jag idag har ett liv värt att leva.
Men det livet hade jag INTE kunna skapat utan AA.
”Inget eget liv”…..vet inte ens om jag ids kommentera det….men…
Innan, som aktiv, hade jag inget liv.
Då levde jag inte utan var slav under flaskan.
Varje morgon spydde jag, skakade, hade ångest osv.
Det är ett minne blott.
Har sovit jämförelsevis som en nyponros i 3 år utan skakningar coh ångestattack
Jag känner mig inte på något sätt uppslukad av AA.
AA tar bara några timmar i veckan av min tid.
Kung Alkohol krävde all tid och all uppmärksamhet.
Jämför jag så är jag idag en fri fri fri människa.

Reklampelare för AA…får stå för dig…är inte sant…..är att övervärdera mig själv…..men helt ok för mig att du ser det så.
Tjata om att jag dör vid ett återfall…….tja, för mig är det så.
Tydligen för vissa andra åxå.
Att aklisar inte orkar läsa…..nähä, vem har bett dom att läsa alls?
Självklart vill vi som aktiva inte läsa min blogg, varför skulle vi det?
Skulle själv aldrig i livet läsa om någon som mig då jag va aktiv….aldrig.
Skulle bli alldeles för jobbigt att se sanningen.
Mr AA…..*ler*

Har klippt mig och skaffat ett liv.
Det jag behandlar här, på bloggen, är dock bara utifrån att jag dessutom är alkis.
Min blogg kan inte passa någon annan mig själv.
Ett tips när du läser.
Det som är skrivet får stå för mig.
Ta det du vill och lämna resten.
Men måste medge att jag blir glad då någon reagerar, det blir jag.
Blir glad att någon läser och tycker något.
Blir glad av att kunna sitta här och skriva alls.
Så tack för dina kommentarer och ditt engagemang, även om jag inte samtycker om det du skriver…..a
Kram
Din Vän
Ett Gammalt Fyllo



#1 - - juhani:

Kul att du har klippt dig.Hur är det med skrytet?Har det avtagit något?Är inte hela bloggen ett sätt för dig att meddela hur förträfflig du är?(Läser bara lite mellan raderna.)Och hur kan du veta att du mår bra när du aldrig förr har kännt på det?Du skulle nog må bra av att prata av dig dina verkliga KÄNSLOR.Men det har vi icke tid med eller?
Ha det så gott du kan.

Allt detta bara för att reta dig lite...och se hur du tål kritik...
En erfaren AA:are.

#2 - - Anonym:

Jag upplever inte det du skriver som skrytigt, själupptaget eller okänslosamt. Tvärtom. Det är ju genom att skriva som du blir hel känslomässigt och skriva vad vad känner är aldrig egoistiskt. Jag är själv alkis, nykter sen ett halvår, har inte så jobbigt konstigt nog och går inte på AA men vi har ju alla våra egna lösningar, huvudsaken att man är nykter. Och ett liv utan skakningar och kräkningar och ångest varje morgon är värt nästan hur mycket som helst. Ninni2

#3 - - juhani:

En sak är säker:efter nio år nykter och ett återfall (två dagar i påskas) dog jag icke.Du skall nog inte vara så rädd för det där.Det händer inte så mycket(annat några hjärnceller till dör).Därmed inte sagt att jag skulle rekommendera någon att pröva på det.Nej för fan!det var vidrigt(men för mig icke dödshotande).Allt beror på inställningen till ett återfall.Och om man redan innan har bestämmt sig för att icke låta detta störa ens fortsatta nykterhet.Varför inbillar man sig att man aldrig mer skulle kunna ta sig ur skiten?Jo,tex.för att man skaffat sig en ställning på AA,eller rädslor för att komma tillbaka dit(folk brukar skämmas så in i hel....)Det är inte hälsosamt att ligga inne med sådana känslor.Återfall förekommer men de är ingenting i det långa loppet mot frihet.Å vad fan!Sen har man ju prövat på det och kan berätta om en ny erfarenhet på AA.En del kan ju bokstavligen explodera UTAN återfall.För dessa är DET en livsnödvändighet och ett sätt att gå vidare.
Efter några år på AA märkte jag plötsligt att jag bara pratade AA-slang överallt i det dagliga livet.Detta påminde många mig om.Så nu har jag skaffat mig ett annat verbalt ordförråd(helst helt utan AA-termer)men fan,hjärntvätten sitter i ännu.Inte kom jag till jorden för att sprida AA-termer och icke heller blev jag nykter för att bli moderat.Jag tycker att allt arbete skall vara kreativt och att man i alla lägen skall gilla det man håller på med trots att det icke ger några pengar.Mammon har förfört de flesta av oss.Måste vi verkligen bara arbeta,skita och sova?Nej,det väljer vi själva.Jag valde att sänka min levnadsstandard och verkligen börja LEVA.Läsa och utveckla sig själv,hålla på med det man gillar,inte behöva rusa någonstans,inte ha bekymmer om andra,bara vara på jorden och skita i giriga samhällen som dessa.Att äntligen få lugn och ro i kroppen,strunta i alla låtsasmåsten och samhällskrav.Bara ta hand om sig själv och vila och njuta för resten av sitt liv.VEM säger att man inte får det?För VEM håller vi på att slita ihjäl oss för och för VAD?I det lång loppet kommer det att visa sig allt var fåfänga och ett jagande efter vind.Men då är man för gammal(för det mesta)att börja njuta av något ty man vet inget om sådant liv.Om det fanns statistik på vilka som dör först skulle det stå:strebrar och moderater.
Take it easy now my friend...orosfriheten kommer,ty det är dit vi strävar och alla får det de ber om...
juhani

#4 - - Anonym:

Det ligger mycket i vad Juhani säger. Jag går inte på AA, har inget emot det men det blir FÖR MYCKET. Är inte heller så rädd för återfall, världen o jag går inte under men det är aldrig värt att ta återfallen. När det är över ruskar jag på mig som en hund tänker fan också och sen fortsätter jag vara nykter. Inte knäcks jag av det då skulle jag aldrig komma vidare. Däremot har jag som Juhni börjat ifrågasätta livet nykter, ska jag som alla andra streta vidare mot ära och pengar, nej jag vill ha något annat. Men den processen pågår och tar tid. Ninni2

#5 - - hittalivet:

Tjena!

Jag tycker att det är helt underbart att AA funkar för dig. Skit i vad andra tycker och tänker. Detta är juh din blogg!!!

Och den tycker jag är helt underbar och dessutom hjälpt mig massor.

Ta hand om dig!
Kram

Till top