Jaha, så är man arbetgivare då...

2005 / Permalink / 0
Grabben funkar inte.
Det har nu gått några månader sedan han kom hit.
Vi har rykt ihop 2 gånger.
Hur är man funtad om man svarar stöddigt och korkat mot sin chef när man är provanställd?
Hade ett samtal med honom, nu på morgonen.
Sade att han ju har en hel del förmåner.
Vaddå?, Vilka?
Ja, du får ibland gå hem tidigare, du fick ledigt mellan jul och nyår, gav dig en julkorg för 1000 spänn, du får kläder, jag bjuder på mat........tror inte att det är vanligt att det är så på arbetsplatser.
Då svarar fåntratten.
"det är inget jag bett om"
Vad ska jag säga då?
Nåja tänker jag, jag drar in alla förmåner, så kansek han blir nöjd.
fast har redan börjat dra åt svångremmen lite.
På senaste lönen har jag gjort avdrag för att han va hemma, karensdag.
det gillar han inte heller.

Blir så in i helvete trött på gossen.
Dessutom har fanskapet mage att slarva med jobb.
Kunder kommer åter med saker som ha gjort.
Han får gå hem.
Tack för inget.....dra åt helvete.....
Slutlönen ser jag till att den blir så liten att inte ens en råtta ska kunna leva på det.....jävla typ.
Hur är folk egentligen???

Jaha tillbaka på ruta ett igen då.
Ska nu göra llat själv igen.
Men det kommer ju inte att funka.
Tvingar hit sonen.
Han får börja jobba här,, vilket han vill eller ej.
E:s yngsta son får samma behandling.
Blod är tjockare än vatten.
Dessutom får dom möjlighet att arbeta gratis.......det uppskattar dom nog i långa i loppet......
E:s pojk ställer upp glad i hågen och ska göra sitt bästa säger han.
sonen är sedan födsel lat och ohängd, men masar sig i alla fall hit.
Sonen kommer att vara på tå när såsongen tar fart...om jag så ska köra med elchocker på honom.
Men vissa dar undrar jag......kan han verkligen vara min telning......med den hållningen och ett studs i steget som endast en slow motion upptagning från OS kan konkurera med...
Nåja, liten skall bli stor.
Ska vara behjälplig med hans utveckling till man.
Han borde gjort lumpen istället, hade gjort honom gott.







Till top