Idag regnar det!

, 2006 / Permalink / 0
Vaknar vid ½6, är så sugen på att dra till jobbet. Vill iväg. Är på jobbet en halvtimma senare.
Vet inte vad som farit i mig, men vaknar innan klockan varje morgon. Rastlös. Vill iväg. Så jag åker till jobbet. E trynar på kudden, hunden B går motvilligt ut och kissar lite, han är snabbt inne i värmen igen. Han vill inte åka med, han vill sova.
Han tycker nog att det är otroligt korkat att vara uppe denna arla timme.
Men jag är full av energi.
Igår var det en härlig dag på firman.
Sonen har kommit upp på tå. Vad härligt att se honom arbeta. Se honom växa med uppgiften. Han är ansvarstagande och noggrann och faktiskt alltid i tid.
Bra av honom. 
Är stolt över honom.
E:s son har också växt, blivit en liten klippa. pålitlig och noggrann. Han praktiserar ju här via skolan.
Hans lärarinna var här för ett tag sedan. Hon hade inget gott att säga om honom, Tror inte att hon gillar honom alls. Jag pratqde positivt och sa att det finns myckett gott gry i grabben, men det ville hon liksom inte acceptera. Hon fokuserade mer på det han ställt till med innan. Jag sa i alla fall att här har han varken varit kaxig eller dum på något sätt utan växer för varje dag.
Den nya killen arbetar på. Pratar inte så mycket, men hela tiden arbetar han. Tar knappt rast.
E sköter papperen.
Hela firman glöder av energi.
Kunderna är nöjda.
Härlilgt.

På mötet igår pratade vi om brödraskapet mellan oss.
Att möta en nykter alkoholist.
Att känna gemenskapen var vi än springer på varandra.
Träffade en AA vän innan mötet, vi va å fikade lite. Vi pratade just om det innan mötet att det är viktigt att träffa likasinnade. Att träffa friska människor är något annat.
Vi sa att oavsett vad vi pratar om så finns en gemenskap en samhörighet som bara finns där.
Behöver inte ens gilla personen i fråga, det finmns där ändå.
Jag tycker om att träffa någon i gemenskapen, får liksom bevis på att jag inte är ensam. Ser någon som jobbar på i nykterheten, får kraft av det.

Åsså ett tack till de som läser och bryr sig.

Vi hörs
 
Till top