En svunnen dag I svunnen tid

2006 / Permalink / 1
Det är Semster.
Sol.
Härligt väder.
Vaknar tidigt, är bakis mår halvruttet.
Några folköl.
Klockan masar sig mot 10.
Tar bilen till en liten grannstad, vill ju inte vara för känd på vårat bolag.
Dom kan ju tro att jag har problem.
Förresten så är det inte bara för bolaget, skall handla en sk härlig brunch.
Potatissallad, revben och pain rich.
Det är gott.
Köper några Gorilla, dom är lite starka men tycker ju så mycket om dom.
Tar 12st utifall det kommer folk.
En kvarter är bra att ha hemma åxå utifall......det e ju semester då får man ju unna sig lite.
Eller kanske.....ja det är bra att ha lite hemma, jag tar en hela......också.
På vägen hem längtar jag efter mitt märke.
Märket som betyder att efter det kan jag smaka lite på godsakerna.
Märket som från början var endast 1km hemifrån.
Nu har märket flyttats till så fort jag svänger av stora vägen....1,5 mil hemifrån.
Korkar upp den lilla.
Har den i knät medan jag kör.
Är ju så små vägar och jag kan ju vägen så det är ok.
Väl hemma.
Frukosten hägrar.
Dukar upp på altanen.
Solen skiner.
Äter och har det härligt.
Det är ju så här livet skall vara.
Vad bra jag har det....
Vaknar liggande i fosterställning på altanen ett antal timmar senare.
Vad nu?
Vad hände?
Nåja ruskar av mig fadäsen, vips borta och glömd.
Tar en solvarm öl på det något unkna kvarglömda frukostbordet.
Blir ganska härlig sörja av potatissallad som står i stekande sol.
Vilken tur att jag låg lite i skugga. är bara uppbränd på benen.
En varm Gorilla öl på sådär 30 grader är härligt gott.
Vilken tur att jag köpte lite whisky, det skulle vara gott.
Häller upp.
Vaknar på altanen i fosterställning.
Vad hände?
Nu är det kväll.
Tv och en liten whisky.
Vaknar tidigt.
Semester.
Härligt väder.
Är lite bakis, mår halvruttet.
Några folköl.
Klockan masar sig mot 10............

#1 - - Lasse:

Bättre beskrivning av alkoholistens ekorrhjul har jag knappt sett på ett fåtal rader. Du kanske är författare;-)

Till top