En AA vän

, 2006 / Permalink / 1
Igår träffade jag min AA vän som jobbade här.
Vi pratade lite.'
Vår kontakt har sakta börjat återhämta sig efter att jag skickade hem honom.
Jag tyckte att han var påverkad, detta ville och vill han inte tillstå.
Men jag har min åsikt klar.
Nåväl, vi pratade lite och idag skall han med på möte.
han kommer till firman och åker med mig dit.
Roligt.
Roligt att han börjar, vi, börjar hitta tilbaka.
Men det är klart, han har några nyktra dagar nu han också, och ju mer dagar som går, ju enklare är det ju att agera mer rätt.
#1 - - juhani:

Tänker du rädda hela världen?Du vet att du icke kan rädda någon.Ditt engagemang går snart ut över dig själv och du blir återigen trött och vad kan då hända?En trött skalle tänker inte klart.Men jag förstår din entusiasm för ditt nya liv.Men är det inte dags snart att tänka på annat än alkohol hela din vakna tid?Och varför är du så misstänksam mot dina anställda?Tror du att de gillar dig då?Ge dem kärlek istället och den högre makten kommer att se till att du tjänar så mycket pengar du vill,om detta är ditt enda mål i livet.Arbete och pengar är inget värt när graven pockar på.Tänk på dig själv istället och börja leva nångång.
Greetings:juhani.

Till top